
Locanda e fattoria Casanuova
Onlangs ben ik met een heel fijn project begonnen. En dat heeft alles te maken met deze plek in Toscane, Italië.
Via Facebook stuurde Franziska mij een berichtje. In Rotterdam hebben wij wel eens contact gehad, omdat we beiden bezig zijn met duurzame voeding. Franziska is samen met Guido naar Italië vertrokken en beheert met de eigenaren locanda e fattoria Casanuova, een duurzaam hotel met biologisch landgoed in Toscane. Begin deze maand ben ik voor een week heen geweest om te ervaren hoe magisch deze plek is. Met honderden foto’s en mooie verhalen ben ik thuis aan de slag gegaan met de nieuwe website.


Ze verbouwen wijn, olijfolie, groente en fruit. In het restaurant bakken ze iedere dag vers brood voor het ontbijt en voor de lunch en het diner bereiden zij eerlijke, veelal vegetarische Italiaanse gerechten van lokale producten of eigen moestuinoogst.


Bij Casanuova kiezen ze bewust voor een open, persoonlijke beleving. Eigenlijk vinden ze het heel logisch dat je ook met respect omgaat met de omgeving. De gasten komen er om te genieten van een authentiek verblijf midden in een natuurrijke omgeving. Ze bieden een totaalplaatje: de oude, karaktervolle gebouwen, weelderige tuinen, yogalessen, een natuurlijk zwembad en een rondleiding over de wijn- en olijfgaard. Nu was het nog te koud voor een duik in het zwembad, maar van de rest van de activiteiten hebben we genoten.

De website is vaak het eerste contactpunt in de customer journey van nieuwe gasten. Het is daarom heel belangrijk dat de nieuwe website het eigen verhaal duidelijk overbrengt.
Ik ben nu bezig met het bewerken van de foto’s en het schrijven van de teksten. De eerste beelden waren te mooi om niet te delen.

Labels:duurzaam merkontwerp, duurzaam ontwerp, fotografie, merkbeleving, merkverhaal, online communicatie, webdesign, website, website ontwerp